Regulamin Sklepu Internetowego www.hanas-meble.pl
§ 1. Postanowienia Ogólne
-
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego prowadzonego przez FIRMĘ USŁUGOWO-HANDLOWĄ "HANAS" KRZYSZTOF HANAS, z siedzibą pod adresem Świba 164A, 63-600 Świba, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) Rzeczypospolitej Polskiej, NIP: 6191969955, REGON: 301514476 (dalej zwaną "Sprzedawcą").
-
Sklep internetowy, działający pod adresem www.hanas-meble.pl (dalej zwany "Sklepem"), służy do sprzedaży mebli oraz innych towarów wyposażenia wnętrz za pośrednictwem sieci Internet.
-
Kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest:
-
Pocztą tradycyjną na adres: Świba 164A, 63-600 Świba
-
Drogą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@hanas-meble.pl
-
Telefonicznie pod numerem: +48 735 050 050
-
-
Niniejszy Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej między Klientem a Sprzedawcą.
-
Przed złożeniem zamówienia Klient zobowiązany jest zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z akceptacją wszystkich postanowień Regulaminu.
-
Sprzedaż prowadzona jest na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Możliwość dostawy poza granice Polski jest ustalana indywidualnie.
-
Wszystkie ceny towarów prezentowane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i wyrażone są w złotych polskich (PLN). Ceny nie zawierają kosztów dostawy, które są doliczane oddzielnie w zależności od wybranej formy dostawy i płatności.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie Sklepu, wprowadzania nowych towarów do oferty, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych oraz wyprzedaży, a także wprowadzania w nich zmian, z zastrzeżeniem praw Klientów nabytych przed wejściem w życie tych zmian.
§ 2. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
-
Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale mogąca we własnym imieniu nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, która dokonuje zakupu w Sklepie.
-
Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
-
Produkt – dostępny w Sklepie towar, w szczególności meble i elementy wyposażenia wnętrz, będący przedmiotem umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
-
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, złożone za pomocą Formularza Zamówienia, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
-
Formularz Zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający złożenie Zamówienia.
-
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
-
Konto Klienta – indywidualne konto Klienta utworzone w wyniku Rejestracji, umożliwiające Klientowi korzystanie z określonych funkcjonalności Sklepu.
-
Rejestracja – jednorazowa czynność polegająca na założeniu Konta Klienta poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego udostępnionego na stronie Sklepu.
-
Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
§ 3. Składanie Zamówień
-
Klient może składać Zamówienia przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, za pośrednictwem Sklepu.
-
Aby złożyć Zamówienie, Klient powinien:
-
Wybrać Produkt lub Produkty znajdujące się w ofercie Sklepu i dodać je do "Koszyka".
-
Przejść do "Koszyka" i sprawdzić zawartość Zamówienia.
-
Wypełnić Formularz Zamówienia, podając niezbędne dane do realizacji Zamówienia, w tym dane osobowe, adres dostawy oraz dane do faktury (jeśli dotyczy).
-
Wybrać formę dostawy.
-
Wybrać formę płatności.
-
Zapoznać się z niniejszym Regulaminem i zaakceptować jego postanowienia.
-
Kliknąć przycisk potwierdzający złożenie Zamówienia (np. "Zamawiam i płacę").
-
-
Złożenie Zamówienia przez Klienta stanowi ofertę zawarcia umowy sprzedaży Produktów będących przedmiotem Zamówienia.
-
Po złożeniu Zamówienia Klient otrzymuje na podany adres e-mail potwierdzenie przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę, które nie jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży.
-
Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia Zamówienia do realizacji poprzez wysłanie Klientowi wiadomości e-mail z potwierdzeniem wysyłki Zamówienia lub odrębnym potwierdzeniem zawarcia umowy.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji złożonego Zamówienia, w tym telefonicznego kontaktu z Klientem. Sprzedawca może odmówić realizacji Zamówienia w przypadku podania przez Klienta niepełnych, nieprawdziwych lub budzących wątpliwości danych, a także w przypadku braku możliwości realizacji Zamówienia z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy. O odmowie realizacji Zamówienia Klient zostanie poinformowany drogą elektroniczną lub telefoniczną.
§ 4. Ceny i Płatności
-
Ceny Produktów podane w Sklepie są cenami brutto i wyrażone są w złotych polskich (PLN).
-
Cena Produktu nie zawiera kosztów dostawy. Koszty dostawy są doliczane do ceny Produktu w zależności od wybranej przez Klienta formy dostawy i płatności, zgodnie z informacjami przedstawionymi w Sklepie przed złożeniem Zamówienia.
-
Klient ma możliwość dokonania płatności za złożone Zamówienie w następujący sposób:
-
Przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy: 33 1020 5095 0000 5302 0288 4096
-
Płatności elektroniczne za pośrednictwem [PayU, Przelewy24]
-
Płatność przy odbiorze (za pobraniem) – dostępna tylko dla określonych form dostawy i wartości Zamówienia. Informacja o dostępności tej formy płatności będzie widoczna podczas składania Zamówienia.
-
Płatność kartą płatniczą online za pośrednictwem [Visa, MasterCard].
-
-
W przypadku wyboru płatności przelewem tradycyjnym, Zamówienie zostanie zrealizowane po zaksięgowaniu pełnej kwoty należności na rachunku bankowym Sprzedawcy. W tytule przelewu należy podać numer Zamówienia.
-
W przypadku wyboru płatności elektronicznej lub kartą płatniczą online, realizacja Zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu potwierdzenia dokonania płatności od operatora płatności.
-
W przypadku wyboru płatności przy odbiorze, Klient zobowiązany jest do uregulowania należności przy odbiorze przesyłki od kuriera lub w placówce pocztowej.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany dostępnych form płatności w Sklepie. Informacja o aktualnych formach płatności jest dostępna na stronie Sklepu przed złożeniem Zamówienia.
-
Do każdego złożonego Zamówienia wystawiany jest paragon fiskalny lub faktura VAT (jeśli Klient zażądał wystawienia faktury VAT i podał niezbędne dane). Dokument sprzedaży jest dołączany do wysyłanego towaru lub wysyłany drogą elektroniczną na podany przez Klienta adres e-mail.
§ 5. Dostawa Produktów
-
Dostawa zamówionych Produktów odbywa się na adres wskazany przez Klienta w Formularzu Zamówienia.
-
Dostępne formy dostawy (np. kurier, transport własny Sprzedawcy dla mebli) oraz ich koszty są przedstawione w Sklepie przed złożeniem Zamówienia. Koszty dostawy mogą być uzależnione od gabarytów, wagi oraz wartości zamówionych Produktów, a także od adresu dostawy.
-
Termin realizacji Zamówienia (czas przygotowania Zamówienia do wysyłki oraz czas dostawy) jest podawany w opisie Produktu oraz w podsumowaniu Zamówienia. W przypadku Produktów o dłuższym czasie realizacji (np. meble na zamówienie), termin dostawy może być dłuższy i będzie każdorazowo komunikowany Klientowi. Jest to termin orientacyjny i może ulec zmianie z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy (np. opóźnienia ze strony przewoźnika, specyfika produkcji).
-
Sprzedawca zobowiązuje się do wysłania zamówionego Produktu w terminie określonym w potwierdzeniu przyjęcia Zamówienia do realizacji.
-
Ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzi na Klienta będącego Konsumentem z chwilą objęcia Produktu w posiadanie. W przypadku Klienta niebędącego Konsumentem, ryzyko przechodzi na Klienta z chwilą wydania Produktu przewoźnikowi.
-
Przed odebraniem przesyłki Klient zobowiązany jest sprawdzić, czy opakowanie nie jest uszkodzone. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia, Klient powinien sporządzić protokół szkody w obecności kuriera i niezwłocznie skontaktować się ze Sprzedawcą. W przypadku dostawy realizowanej transportem własnym Sprzedawcy, Klient ma prawo do sprawdzenia stanu Produktu w momencie dostawy.
§ 6. Prawo do Odstąpienia od Umowy (Dotyczy Konsumentów)
-
Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.), Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na odległość w terminie 14 dni bez podawania jakiejkolwiek przyczyny.
-
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie Produktu lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie Produktu. W przypadku umowy dotyczącej wielu Produktów, które są dostarczane osobno, termin ten wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie ostatniego Produktu.
-
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe. Wzór formularza odstąpienia od umowy jest również dostępny na stronie Sklepu.
-
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy należy wysłać przed upływem terminu do odstąpienia od umowy na adres: Firma Usługowo-Handlowa "HANAS" Krzysztof Hanas, Świba 164A, 63-600 Świba lub na adres e-mail: kontakt@hanas-meble.pl.
-
W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
-
Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
-
Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni. Produkt należy odesłać na adres: Firma Usługowo-Handlowa "HANAS" Krzysztof Hanas, Świba 164A, 63-600 Świba, chyba że Sprzedawca wskaże inny adres do zwrotu.
-
Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. W przypadku Produktów o dużych gabarytach lub wadze, koszty zwrotu mogą być wyższe niż standardowa przesyłka pocztowa lub kurierska.
-
Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
-
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, o których mowa w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w szczególności dotyczących:
-
świadczenia usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta;
-
dostarczania towarów, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
-
dostarczania towarów w zapieczętowanym opakowaniu, które po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
-
dostarczania nagrań dźwiękowych lub wizualnych albo programów komputerowych w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
-
dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy;
-
dostarczania towarów wyprodukowanych według specyfikacji konsumenta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. meble na wymiar).
§ 7. Reklamacje
-
Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem za niezgodność towaru z umową na zasadach określonych w ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 287 z późn. zm.).
-
W przypadku stwierdzenia wady Produktu, Klient może złożyć reklamację. Reklamacja może zostać złożona:
-
Pisemnie na adres: Firma Usługowo-Handlowa "HANAS" Krzysztof Hanas, Świba 164A, 63-600 Świba
-
Drogą elektroniczną na adres e-mail: kontakt@hanas-meble.pl
-
Drogą elektroniczną poprzez wypełnienie formularza reklamacji dostępnego na stronie: www.hanas-meble.pl/reklamacje
-
-
Reklamacja powinna zawierać:
-
Imię i nazwisko/nazwę Klienta
-
Adres do korespondencji
-
Adres e-mail (jeśli dotyczy)
-
Numer Zamówienia
-
Datę zakupu Produktu
-
Opis wady Produktu.
-